L/K i 2014:

Postet av Lyngen/Karnes IL den 14. Jan 2014

"Alle skal kjenne på kroppen at de har spilt mot L/K"

Aleksander Skatland (21) skal klinke til for L/K i 2014. Les hans selvangivelse og trener Andre Fagerborgs vurdering av nyervervelsen!
Forleden skrev den 21-årige tromsøgutten Aleksander Vincent Skatland  under for Lyngen/Karnes. Han ble dermed forsesongens første L/K-signering. Unggutten kommer fra Stakkevollan og har en fortid i både Fløya og TILs rekruttlag.

Aleksander er primært midtstopper og er bygd som én også. L/K-trener André Fagerborg sier følgende om Skatland:

Aleksander har gjennom treningene i høst tydelig vist at han ønsker å bidra for L/K og det er nettopp slike spillere vi vil ha i klubben. Han er en stor sterk spiller som kan bekle flere posisjoner i forsvaret og vil bli en nyttig og god tilvekst for klubben når han blir enda bedre kjent med sine nye lagkamerater og måten vi ønsker å spille på.

Vi har fått vår nye spiller til å skrive L/K-selvangivelsen.
Her følger den:

• Fullt navn: Aleksander Vincent Skatland
• Fødested: Tromsø
• Bosted: Tromsø
• Fødselsdato og år: 27.08.1992
• Jobb: Assistent
• Sivil status: Singel
• Tidligere klubber: Stakkevollan IF, Tromsø IL og IF Fløya
• Favorittlag utenom L/K: Manchester United
• Favorittposisjon: Midtstopper
• Tre ord som beskriver deg selv: Bestemt, positiv, helhjertet
• Hvilken kjent spiller ligner du mest på i spillestil? Alessandro Nesta
• Tøffeste motspiller: Ola Kamara
• Beste medspiller: Simen Johansen
• Kunstgress eller naturgress?: Kunstgress
• Farge på fotballskoene?: Sort
• Største opplevelse på fotballbanen så langt i karrieren?: NM-gull for Jr.
• Hva er din tilknytning til Lyngen: Mange bekjente som har spilt og spiller fotball i Lyngen og kun hatt gode ting å si.
• Personlig målsetning for 2014: Bli enda bedre som fotballspiller, både på banen og utenfor.
• Målsetning for L/K i 2014: Opprykk!
• I 2014 lover jeg å: Gjøre mitt beste for å nå klubbens målsetninger, fremstå som et godt forbilde og trykke til. Alle skal kjenne på kroppen at dem har spilt mot L/K.