To gjør comeback og én fortsetter: Se hvem som skal trene L/K i 2021

Postet av Lyngen/Karnes IL den 24. Jan 2021

Håkon Norberg, Joakim Olaussen og Bernt Olav Johansen er trioen som skal lede L/Ks A-lag i 2021.

Det er fortsatt endel usikkerhet knyttet til 2021-sesongen og når den kan komme ordentlig i gang, men det er ingen usikkerhet om hvem som skal lede L/Ks A-lag denne sesongen. Det er nemlig klart at Håkon Norberg (28) tar en ny sesong som spillende hovedtrener for L/K etter at hans første sesong i klubben dessverre ble delvis ødelagt av koronatiltakene og avlyst seriesesong. Håkon rakk å vise sitt potensial som trener før Norge ble stengt ned, og var sterkt ønsket med videre. Derfor er vi utrolig takknemlig for at han valgte å satse videre i rødt.

I 2021 får han med seg reisaværingen Joachim Olaussen (31) som hjelpetrener i Tromsø. Joachim spilte tre og en halv sesong for L/K i perioden 2015-2018, og var blant annet med å vinne seriemesterskapet i 4. divisjon i 2016. I fjor var han Nordreisa-spiller, men på nyåret tok han overgang til oss og tar samtidig ansvar som spillende hjelpetrener Det betyr at L/K har fått en trenerløsning på plass, samtidig som at vi har styrket laget med en bunnsolid forsvarsspiller.. L/K ønsker stopperen med 88 kamper og 16 mål for L/K velkommen tilbake i klubben! Samtidig takker vi Nordreisa for å ha utvist smidighet i forhandlingene, slik at vi fikk Joachim klar ganske kjapt.

Bernt Olav Johansen (45) trenger ikke noen nærmere prestasjon for L/K-ere. Han har hatt diverse lederverv og trenerjobber i klubben siden 90-tallet, og i 2021 gjør han comeback som hjelpetrener i L/K - med ansvaret for Lyngen-gruppa. Spillergruppa i Lyngen består mest av lovende unggutter, og Johansen får ansvaret for den daglige oppfølgingen av dem. Det gjør han i spann med Oskar Leiros (25) - som etter flere sesonger som hjelpetrener og hovedtrener i hovedsak skal være spiller i 2021.
Bernt Olav Johansen blir også å ha en rolle som kampleder hvis og når vi kommer i gang med den slags. Det blir en viktig birolle all den tid de tre andre er tenkt å ha en rolle ute på banen.

L/K er glad for å ha kommet i mål med trenerløsningen for 2021. Spillerstallen begynner også ta form, og det kommer nok flere gladmeldinger her på L/K-nett utover vinteren. Så får vi bare håpe at normalen etter hvert kan vende tilbake til samfunnet og at vi kan begynne å spille fotball igjen.