Vant slaget om Nord-Troms

Postet av Lyngen/Karnes IL den 25. Jun 2018

Markus Karlsen Skogheim scoret to mål da L/K tok sesongens andre seier - mot Nordreisa.

Skogheim og L/K-guttene vant 1-3 på Storslett i kveld etter å ha kommet tilbake fra 1-0 til pause. I andre omgang utlignet først Markus Karlsen Skogheim, før han tok L/K i ledelsen på en straffe etter at Ilyas Shirzad ble felt.

Helt på slutten av kampen scorer Aleksander Skatland på et nydelig skudd fra 12-13 meter og dermed var saken biff for Ole Talbergs menn i lokaloppgjøret.

Markus Karlsen Skogheim var svært fornøyd med seieren. Han har følgende å si om oppgjøret:

Vi kommer på etterskudd etter at Nordreisa scorer på en effektiv kontringsscoring. Vi styrer mye av spillet og kommer til flere gode muligheter. Ola Edholm vinner mange dueller på topp og var frisk idag i tospann med sin spisspartner Ilyas.
Første målet kommer fra en corner der Jan Robin gjør en heroisk jobb med å krige og duellere der inne i feltet. Ballen ender til slutt hos meg som får en enkel jobb med å putte fra 3-4 meters hold.  1-2 kommer av at Ilyas, som så mange gang tidligere i år, spring ifra alt og alle og blir felt innafor 16-meteren. Straffesparket scores det på. 1-3 målet var definitivt kveldens fineste. Det kommer fra en lang ball opp på Ola Edholm som tar ned ballen til Skatland som klinker den i lengste kryss på volley.
En utrolig viktig kamp i bunnstriden som vi vipper til LK seier. Tidligere i sesongen så har andre omgangene definitivt vært der vi har rotet bort mest poeng. Har savnet en karakter og ærgjerrighet i gruppa på slutten av kampene. Den viste vi idag, noe som resulterte i seier.

Tror høsten kan by på mange gode opplevelser for alle med hjerte i LK. Vi i spillergruppa skal bruke sommeren godt for å forberede oss på en tett og jevn bunnstrid til høsten.

L/K lå sist på tabellen før dagens kamp. Med tre poeng klatret laget forbi Nordreisa og har nå åtte poeng når sommerferien er et faktum. Neste kamp er ikke før 5. august - på Polleidet mot Salangen.

Framtid i Nord streamet kampen i dag. Kampen kan du se om igjen her!

* L/Ks mål: Markus Karlsen Skogheim (2) og Aleksander Skatland.

* Markus Karlsen er nå oppe i 34 mål på sine 95 A-kamper for L/K. Det er litt over et mål hver tredje kamp.

L/Ks lag: Eirik Sørensen; Stig-Roar Hansen Rognli, Aleksander Skatland, Jan Robin Bjørn, Vebjørn Isaksen, Kristian Bjørn Hansen, Einar Skogheim, Ole Talberg, Markus Karlsen Skogheim, Ilyas Shirzad, Ola Edholm

Ingen bytter på L/K i dag.

Gule kort L/K: Markus Karlsen Skogheim og Einar Skogheim

Dommer: Vegar Ballovarre, Skjervøy