Bentsen-hattrick og 8-0 på Polleidet

Postet av Lyngen/Karnes IL den 22. Aug 2016

I en kamp der to 90-modeller jubilerte, var det en tredje, Simon Bentsen, som scoret hat-trick og tok bestemannspremien.

Tromsøgutten puttet tre mål og hadde også det fjerde i garnet på Polleidet søndag. Det ble dessverre avblåst for offside, men det er en fotnote i en kamp som L/K styrte fra start til mål – bokstavelig talt. Åtte rette veien og ingen i buret bak bunnsolide Jørgen Vik vitner om en kamp som gikk etter planen – selv om L/K ikke imponerte så veldig mye før pause. To mål av Bentsen, et av kaptein Jan Robin Bjørn og et ekstraordinært vakkert selvmål sørget for en betryggende 4-0-ledelse mot det unge Finnsnes-laget. Etter pause kom hele løperrekka på scoringslisten med både Steffen Dreyer, Simon Bentsen og Christer Steinvik, i tillegg til at debutanten Krister Skogli fra Storsteinnes scoret etter corner. For øvrig en meget positiv debut av den 19-årige stopperen, som har spilt for TIL2 og TIL3 de siste årene.

L/K hadde som sagt full kontroll på Finnsnes 2 på den flotte gressmatta på Polleidet stadion. Men for å komme i gang med målfesten måtte laget ha hjelp fra FIL. Et innlegg fra Øyvind Garfjell etter 14 minutter ble ekspedert i mål på hel volley – via tverrliggeren - av en uheldig FIL-forsvarer. Hadde en av spissene til L/K scoret det målet, så hadde det ligget godt an til å bli årets mål i klubben!

Men det skulle ikke gå så lang tid før L/K får et ordentlig mål også. Simon Bentsen har vært en solid forsterkning som spydspiss for L/K og han var kald som en agurk da han fikk sjansen foran mål etter 22. minutter.

å 3-0 er det debutant Krister Skogli som står for assisten. Han rager høyt i feltet på et frispark og header ballen i lengste stolpe. Ballen lander høvelig for kaptein Jan-Robin Bjørn, som pirker inn sitt første seriemål siden seriepremieren mot Krokelvdalen.

4-0 kommer sju minutter før hvilen og igjen er det Bentsen som er på ferde. Han løper igjennom, runder keeper og setter ballen i hjørnet fra spiss vinkel. Sterk prestasjon av spissen som med sitt mål i andre omgang har 8 seriemål på seks kamper og totalt 9 mål på syv kamper for L/K.

I andre omgang putter også Steffen Dreyer på straffespark -etter at Christer Steinvik ga alt i en løpsduell og ble meid ned av FIL-keeperen – før Steinvik selv satte punktum med dagens peneste mål. Fra sin høyrekantposisjon dro han seg inn i feltet på lekkert hvis før han curlet ballen i lengste hjørnet med venstre.

Kampen var som sagt spekket av jubileum for L/K-spillerne. Øyvind Garfjell (26) spilte sin kamp nummer 200 for L/Ks A-lag etter debuten i 2006, mens jevngamle Jan-Robin Bjørn klokket inn sin 150. A-kamp for moderklubben. Lillebror til Jan-Robin, Kristian Bjørn Hansen, spilte sin kamp nummer 50 – en sterk prestasjon av 17-åringen som også spilte en meget god kamp sentralt på L/Ks midtbane.

* L/K leder serien med 36 poeng men med en kamp mer spilt enn TUIL på 32 poeng

L/Ks mål: Simon Bentsen (3), Steffen Dreyer, Krister Skogli, Christer Steinvik, Jan-Robin Bjørn og selvmål

L/K fra start: Jørgen Vik; Aleksander Skatland, Joachim Olaussen, Krister Skogli, Jan-Robin Bjørn; Kristian Bjørn Hansen, Markus Skogheim, Øyvind Garfjell; Steffen Dreyer, Christer Steinvik, Simon Bentsen.

Innbyttere: Einar Skogheim, Martin Schaal Mortensen, Stig-Roar Hansen Rognli, Marco Mathisen, Marcus Hausner Christensen