Hansen har signert: - Spesielt miljø rundt klubben

Postet av Lyngen/Karnes IL den 4. Aug 2016

18 år gamle Tobias W. Hansen brukte treningsleiren i Piteå til å signere overgangspapirene for L/K. På bildet ser vi ham sammen med L/K-trener Cato Larsen etter at papirarbeidet er gjort.

Hansen kommer fra TUIL 2, men har sterke familiære røtter i Lyngen. Nå gleder han seg til å prøve å spille seg inn på A-laget:

- Det som fikk meg til å signere for L/K er først og fremst en herlig spillergruppe, med spillere og trenere som jeg tror vil være bra for min egen utvikling. I tillegg til at det er en klubb med stolte tradisjoner. De har et spesielt miljø rundt klubben som virker fint å være en del av, sier Tobias til L/K-nett.

Tobias har trent med L/K i både Tromsø og Lyngen i en periode nå. Han har allerede to L/K-kamper - treningskamper mot Storfors AIK og nettopp TUIL 2. Han har målsetningene for høstsesongen klar.

- Når de har satt seg som mål å rykke opp til et høyere nivå enn 4. divisjon, så var det noe jeg gjerne ville være en del av. Bare synd muligheten ikke er der i år. Målsetningen min for høstsesongen er å bidra så mye som mulig til at laget skal fortsette den gode trenden de har visst i vårsesongen, både på kamp og treningsfeltet. Samt at jeg selvfølgelig vil prøve å spille meg til en plass på laget. Jeg håper at L/K fortsetter å kjempe helt i toppen, sier 18-åringen.

Han fikk en flying start i klubben med treningsleiren i Piteå i forrige uke.

Oppholdet i Piteå var over forventet! Ble tatt inn i varmen av gruppen med en gang, noe som føles godt når man kommer til en ny klubb. Flere gode treningsøkter i godt vær kombinert med en gjeng som dette så sier seg selv at oppholdet var terningkast 6, sier Tobias.

Velkommen til L/K, Tobias!