Uten seier i vårsesongen

Postet av Lyngen/Karnes IL den 1. Jul 2019

Til tross for tidvis gode takter mot Finnsnes 2 ble det nytt bortetap for L/K lørdag.

4-0 til FIL 2 er litt i overkant etter spill og sjanser, men det er ikke til å komme i fra at L/K tapte fortjent også på Finnsnes stadion lørdag ettermiddag. Hjemmelaget ledet 2-0 til pause etter et straffemål og en heading etter corner.

L/K hang imidlertid greit med i første, og den første perioden av andre omgang var L/K det beste laget i forsøket på å ta igjen ledelsen. FIL 2 ble presset tilbake, men L/K var ikke kvass nok i de avgjørende trekkene. Ola Edholms dobbeltsjanse på hodet og et frisparkskudd fra Stig-Roar Hansen Rognli var blant de beste tilbudene.

Kampen ebbet imidlertid ut uten L/K-mål og på slutten er det i stedet grønntrøyene som scorer to kjappe på L/Ks keeper Daniel Karlsen. Karlsen steppet inn i L/K-buret i Kristoffer Granås’ skadefravær og gjorde en god figur.

L/K fikk litt skadetrøbbel i kampen. Lasse Harlund måtte gå av midt i første omgang og det hanglet litt utover i omgangen også med endel bytter att og fram.

L/Ks lag: Daniel Karlsen-Nasim Shirzad, Jørgen Skog, Ola Edholm, Stig-Roar Hansen Rognli-Preben Røtvold, Lasse Harlund, Oskar Leiros-Kristoffer Hansen Holst, Joakim Berg Bjørklund, Isak Kristiansen

Innbyttere: Sigve Ringbakken, Gard Grønvoll Sommerseth, Christian Karlsen