Nytt poeng - men seieren lar vente på seg

Postet av Lyngen/Karnes IL den 23. Jun 2019

Preben Røtvolds første mål for L/K bidro til ett kjærkomment L/K-poeng lørdag.

1-1 mot Salangen er godt levert av et L/K-lag som i mange kamper i vår har vært svært langt unna poeng mot dårligere motstand enn salangsværingene. Straffemålet til Preben Berntsen Røtvold berget poenget. Røtvold debuterte fra start for L/K og fikk sjansen fra krittmerket etter en times spill etter at Ilyas Shirzad hadde løpt seg fri i feltet og blitt taklet ureglementert. Preben var sikkerheten selv fra 11-meteren og utlignet ledelsen som SIF hadde tatt etter 29 minutter ved Adrian Molund Fjeldstad.

L/K spilte en god kamp mot Salangen og unngikk periodene med forsvarsproblemer som mange av kampene så langt har vært preget av. Nykommerne Lasse Harlund og Preben Røtvold styrket midtbanen betraktelig og at Ola Edholm også er tilbake på laget har mye å si for et L/K-lag som trenger fysikk både offensivt og defensivt. Resten av L/K-laget hevet seg også etter stortapet mot Stakkevollan forrige helg, noe som lover godt for fortsettelsen.

En som har vært god i hele år, keeper og kaptein Kristoffer Granås, var igjen viktig for et L/K-lag som forsvarte seg bra, men som ikke klarte å nekte SIF sjanser helt. Granås trippelredning etter 39 minutter er typisk ham, men den siste redningen av de tre - der han vipper ballen over på en avslutning fra kloss hold - var noe av det råeste som vi har sett på Geitnes på en lang stund.

Dessverre for L/K og Granås så måtte han forlate banen i andre omgang etter en smell han fikk i hodet før pause. Midtstopper Joakim Berg Bjørklund måtte ikle seg keeperdrakten og 19-åringen holdt likegodt buret rent resten av kampen.

1-1 var kanskje et greit resultat kampen sett under ett, men det er likevel vanskelig å ikke tenke at L/K kunne tatt alle tre hvis Jonas Samuelsen hadde truffet på sitt lobbforsøk to minutter på overtid i andre omgang. Men lobben gikk like utfor, og dermed må L/K fortsatt jakte årets første seier.

L/Ks siste kamp før sommerferien er borte mot Finnsnes 2.

L/Ks lag: Kristoffer Granås, Vebjørn Isaksen, Ola Edholm, Joakim Berg Bjørklund, Nasim Shirzad, Preben Røtvold, Lasse Harlund, Oskar Leiros, Ilyas Shirzad, Isak Kristiansen, Kristoffer Hansen Holst

Innbyttere: Jørgen Skog, Jonas Samuelsen, Trond Petter Robertsen

Gult kort L/K: Preben Røtvold