Steinvik: - Alle gutta sto på til siste slutt

Postet av Lyngen/Karnes IL den 20. Aug 2017

Det ble tidenes målfest på bortebane for L/K lørdag.

Et svekket Burfjord-lag måtte så til de grader gi tapt for Lyngen-guttene, som ikke ga seg før de hadde puttet 19 mål bak BIL-keeper Espen Johansen. Seieren er den største for L/Ks 27-årige historie og det var neppe mange større borteseire for gamle Lyngen og Karnes heller.

Aleksander Lenning åpnet for alvor målkontoen for L/K i sin tredje kamp. Seks mål er ikke hverdagskost for L/K-spillere. Steffen Dreyer og Rune Kristiansen har seks hver, mens Morten Nilsen scoret 7 i 22-1-seieren over Nordkjosbotn i 2011.

Christer Steinvik var også i fantastisk scoringshumør lørdag. Han sørget for de fire første målene og bidro sterkt til at det sto 0-10 til pause og puttet også det femte målet sitt ute i andreomgang.

- Ja, det var artig. Jeg kunne sikkert ha scoret fire-fem til. Men etter fire kjappe begynte jeg å spille ballen, ler Steinvik til L/K-nett.

Øyvind Garfjell satte fire mål, junioren Einar Skogheim scoret to mål for første gang for A-laget. Christer Steinvik trekker fram ungguttens innsats mot Burfjord.

- Einar gjør en kjempekamp! Tror han har fire assists til meg der han spiller meg igjennom, sier storfjordingen.

Forsvarsspillerne Joachim Olaussen og Vebjørn Isaksen scoret de to siste målen. Sistnevnte scoret for første gang på A-laget! Christer Steinvik trekker fram laginnsatsen mot kvænangsværingene.

- Vi var veldig gode! Alle gutta sto på til siste slutt. På 8-0 og 9-0 så kan det fort dabbe av. Men alle var innstilt, var med opp i banen og sto på. Trener Jørgen Vik sier at vi skal hente ballen når vi score, score mer og fortsette å kjøre over dem. Det gjorde vi helt til dommeren blåste i fløyta, sier Steinvik.

Målforskjellen fikk seg en voldsom boost nå, men det er jo en fare for at våre konkurrenter også kan få seg store seire hvis Burfjord er varig svekket. De stilte med et veldig ungt lag nå og uten reserver.

- Det kunne fort blitt 10-15 mål til hadde vi satt alt vi brente. Keeperen var BILs beste selv om vi vinner 19-0, sier Steinvik.

* Øyvind Garfjell spilte sin kamp nummer 230 for L/Ks A-lag. Han står nå med 91 mål - like mange som den gamle storscorer Frank Bekkstrand har for L/K. Garfjell har 11 mål på de siste fem seriekampene!

* Kristian Bjørn Hansen har i en alder av 18 oppnådd 80 A-kamper for moderklubben.

* Aleksander Lenning står plutselig med seks mål på tre kamper for L/K. Lenning har vært nest sist på flere mål etter overgangen fra Kroken i sommer, men nå løsnet det skikkelig for storscoreren - som er nummer to på toppsorertabellen i 4. divisjon med sine 16 mål totalt for L/K og Krokelvdalen. Den gamle rekkekameraten Mats Tunstad leder med 23 mål.

L/Ks lag: Jørgen Vik, Stig-Roar Hansen Rognli, Joachim Olaussen, Aleksander Skatland, Krister Skogli, Magnus Børsheim Kalstad, Einar Skogheim, Kristian Bjørn Hansen, Øyvind Garfjell, Aleksander Lenning, Christer Steinvik.

Innbyttere: Vebjørn Isaksen, William Sørensen, Marcus Hausner Christensen, Jan-Robin Bjørn, Jørgen Jensen

L/Ks mål: Aleksander Lenning 6, Christer Steinvik 5, Øyvind Garfjell 4, Einar Skogheim 2, Joachim Olaussen 1, Vebjørn Isaksen 1